Η συγγραφή ενός βιβλίου δεν είναι μια γραμμική διαδικασία. Δεν ξεκινάς στην αρχή και κατευθύνεσαι στο τελευταίο κεφάλαιό του έχοντας διανύσει μια ευθεία γραμμή.
Το αντίθετο μάλιστα, και μερικές φορές φαίνεται σα να πηγαίνεις προς τα πίσω αντί για μπροστά, ή να κάνεις κύκλους ή να μένεις σε ένα σημείο.
Αν είσαι κι εσύ από αυτούς που γράφουν ή έχουν γράψει στο παρελθόν είμαι σίγουρη πως ξέρεις γιατί πράγμα μιλάω.
Και αν με ρωτήσεις... προτιμώ να βλέπω την συγγραφή μου σαν να βαδίζω σε ένα ελικοειδές μονοπάτι, κοιτάζοντας μερικές φορές προς τα πίσω, μερικές φορές μπροστά, αλλά κινούμενη πάντα προς τον στόχο μου.
Μπορεί να γράψεις αρκετά και μετά να ανακαλύψεις ότι έχεις να αντιμετωπίσεις την ίδια σκηνή, ή το ίδιο δίλημμα, ή την ίδια σύγκρουση των ηρώων σου με την οποία πάλευες νωρίτερα.
Παρόλα αυτά, ποτέ δεν γυρνάς στο ίδιο μέρος όπως το σμίλεψες την πρώτη φορά επειδή στο μεταξύ, έχεις μάθει πολλά περισσότερα για τους χαρακτήρες και την ιστορία σου, και επομένως, μπορείς να γράψεις την όποια σκηνή σου, ή το όποιο σημείο σου, πολύ καλύτερα από ό,τι το έγραψες την πρώτη φορά.
Γι' αυτό επίτρεψε στον εαυτό σου να κάνει λάθη. Οι άνθρωποι μαθαίνουν από τα λάθη τους. Και πολλές δημιουργικές και σημαντικές ανακαλύψεις έχουν συμβεί "από λάθος".
Αν επιμένεις να βαδίζεις σε ένα ασφαλές συγγραφικό μονοπάτι, δεν θα ανακαλύψεις ποτέ συναρπαστικές λεωφόρους, τις οποίες θα μπορούσες να διασχίσεις αν είχες επιτρέψει στον εαυτό σου λίγη περισσότερη συγγραφική και δημιουργική ελευθερία.
Συχνά, πρέπει να ξεκινήσεις μια ιστορία ή να δοκιμάσεις μια σκηνή με συγκεκριμένο τρόπο για να ανακαλύψεις ότι δεν δουλεύει.
Αν ξεκινήσεις την συγγραφή ενός βιβλίου χωρίς (από πριν να έχεις κάνει την δουλειά που απαιτεί η προετοιμασία της συγγραφής) και δεν γνωρίζεις αρκετά για τον "κόσμο" και το θέμα της ιστορίας σου, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα κάνεις λάθη και θα φτάσεις σε αδιέξοδα.
Μερικές φορές, μπορείς να συνειδητοποιήσεις ότι αυτή η υπέροχη σκηνή που γράφεις δεν ανήκει τελικά ούτε σε αυτό το βιβλίο που γράφεις, ούτε καν στο στυλ αφήγησης που έχεις υιοθετήσει για το παρόν βιβλίο που γράφεις.
Μπορείς πάντα να αρχειοθετήσεις αυτά τα συγγραφικά σου κομμάτια, για αργότερα, για μια άλλη ιστορία ή για ένα επόμενο βιβλίο.
Όσο περισσότερο γράφεις, τόσο περισσότερο αναπτύσσεις ένα είδος ενστίκτου που σε βοηθάει να απορρίψεις συγκεκριμένες επιλογές εκ των προτέρων.
Αλλά όταν ξεκινάς, δεν γνωρίζεις τι θα ήταν καλύτερο, και ποτέ δεν θα το μάθεις –αν δεν δοκιμάσεις διαφορετικές προσεγγίσεις, κι αν δεν κάνεις λάθη, κι αν δεν έχεις δεύτερες σκέψεις.
Σχεδόν όλοι οι συγγραφείς δημιουργούν περισσότερο υλικό από όσο θα χρησιμοποιήσουν στην τελική τους έκδοση, αλλά δεν πειράζει.
Ως Επιμελήτρια Περιεχομένου Λογοτεχνικών και Μη-Λογοτεχνικών Βιβλίων & Παραμυθιών, μπορώ να σου επιβεβαιώσω, ότι πολύ συχνά, αυτό που τελικά φτάνει στα ράφια των βιβλιοπωλείων και διαβάζει ο αναγνώστης είναι κάτι σαν το "ένα δέκατο" από την αρχική δουλειά (σε όγκο) που έχει παράξει ο συγγραφέας.
Και αν θέλεις να συνεργαστούμε για να κάνω προσωπικά την Επιμέλεια Περιεχομένου του δικού σου Βιβλίου και μέσα στα πλαίσια αυτής της συνεργασίας να σε βοηθήσω/κατευθύνω προσωπικά και στο θέμα της έκδοσης/προώθησής του, θα είναι χαρά μου να γνωριστούμε καλύτερα, και να κάνω το καλύτερο δυνατό που μπορώ για σένα και το βιβλίο σου. ΚΑΝΕ CLICK ΕΔΩ και δες όλες τις πληροφορίες και τις λεπτομέρειες για την συνεργασία μας.
Το υπόλοιπο υλικό μπορεί να είναι κρυμμένο σε κάποιο συρτάρι ή ακόμη και να έχει πεταχτεί, αλλά ακόμα και έτσι, αποτελεί ένα σημαντικό μέρος στην όλη διαδικασία και διαδρομή του κάθε υπέροχου βιβλίου που έχεις διαβάσει ή και γράψει μέχρι τώρα.
Αν σου αρέσει να σχεδιάζεις, συχνά βλέπεις ότι η ιστορία σου αρνείται να μείνει στην δομή που είχες προετοιμάσει.
Μπορεί να είχες σχεδιάσει ότι κάπου στην μέση του μυθιστορήματος σου, ο χαρακτήρας A θα χώριζε την χαρακτήρα B, αλλά όταν φτάνεις εκεί, συνειδητοποιείς ότι χαρακτήρας σου, ποτέ δεν θα έβρισκε το κουράγιο να έρθει σε σύγκρουση με την σύζυγο του.
Τότε, θα πρέπει να φτιάξεις ξανά το δεύτερο μέρος του βιβλίου, και το αποτέλεσμα, συνήθως, είναι πολύ δυνατότερο από το αρχικό σου σχέδιο.
Σκέψου το λίγο σαν τα γυρίσματα μιας ταινίας. Συνήθως χρειάζεται έναν μεγάλο αριθμό ‘λήψεων’ για να πετύχει ο σκηνοθέτης μια σκηνή έτσι όπως ακριβώς την θέλει.
Ακόμη και μεγάλοι και σπουδαίοι συγγραφείς κάνουν λάθη.
Μερικοί γνωστοί και διάσημοι συγγραφείς που έκαναν ‘λάθη’ και έπρεπε να τα διορθώσουν ήταν οι Sir Arthur, Conan Doyle και Ian Fleming, οι οποίοι σκότωσαν τους ήρωες τους, όπως τον Sherlock Holmes και τον James Bond, και μετά έπρεπε να το "πάρουν πίσω".
Και όταν ο JRR Tolkien έγραψε την αυθεντική έκδοση του “The Hobbit”, δεν είχε σχεδιάσει ότι το δαχτυλίδι του Bilbo ήταν ΤΟ Δαχτυλίδι, και επομένως το Gollum δεν αναστατώθηκε και τόσο όταν το έχασε.
Μετά την κυκλοφορία του “The Lord of the Rings”, όμως, ο Tolkien έπρεπε να πάει πίσω στο κείμενό του και να διορθώσει αυτό το περιστατικό για όλες τις μελλοντικές εκδόσεις του “The Hobbit”.
Αν αυτοί οι συγγραφείς, λοιπόν, κάνουν λάθη και πηγαίνουν πίσω μπρος στις ιστορίες τους, θέλω να ξέρεις πως είναι απόλυτα φυσικό και φυσιολογικό να κάνεις κι εσύ!
Το πιο σημαντικό στην διαδικασία της συγγραφής, είναι να απολαμβάνεις την διαδρομή, όποια κι αν είναι αυτή. Γι' αυτό πάρε βαθιές ανάσες, χαμογέλα, και συνέχισε να γράφεις, να φαντάζεσαι, και να δημιουργείς!
Επίσης σου θυμίζω πως αν θέλεις, συνοδοιπόρο, έμπνευση και προσωπική βοήθεια στα βήματα αυτής της συναρπαστικής διαδρομής, τόσο εγώ προσωπικά, όσο και τα Προγράμματα του Writing-Online είναι εδώ- ΚΑΝΕ CLICK ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ.
Για την Συγγραφή Μυθιστορημάτων ΚΑΝΕ CLICK EΔΩ.
Για την Συγγραφή Παραμυθιών ΚΑΝΕ CLICK EΔΩ.
Για την Συγγραφή Μη-Λογοτεχνικών Βιβλίων ΚΑΝΕ CLICK EΔΩ.
Και φυσικά αν υπάρχουν φίλοι, συγγενείς, συνάδελφοι που κάτι τέτοιο τους βοηθά και τους αφορά, προώθησε τους αυτό το post τώρα. Από καρδιάς, για μια ακόμη φορά σε ευχαριστώ!
Μαρία
ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΣΥΝΤΟΜΑ
"Πώς Να Γράψεις & Να Εκδώσεις Με Επιτυχία Το Μυθιστόρημά Σου, ΦΕΤΟΣ!" - ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Aν θέλεις να γράψεις φέτος ένα μυθιστόρημα που όλοι θα μιλάμε γι' αυτό, τότε μπορείς να συμμετέχεις στο ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ: "Πώς Να Γράψεις & Να Εκδώσεις Με Επιτυχία Το Μυθιστόρημά Σου, ΦΕΤΟΣ!" που θα ξεκινήσει σε λίγες εβδομάδες από τώρα.
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα όπου μέσα από ένα πολύ σύντομο video και πολύ σύντομες και συγκεκριμένες οδηγίες που θα λαμβάνεις μια φορά την εβδομάδα, θα σου δείξω βήμα/βήμα τι πρέπει να κάνεις και πώς πρέπει να το κάνεις…
Αφιερώνοντας πολύ λίγο χρόνο κάθε εβδομάδα, ώστε μέσα σε 52 εβδομάδες να γράψεις, να εκδώσεις με επιτυχία, αλλά και να έχεις αναγνώστες εν αναμονή, για το πρώτο ή το επόμενο μυθιστόρημά σου, ανεξάρτητα από την κατηγορία του.
ΚΑΝΕ CLICK ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΔΩ ή επάνω στην εικόνα για να εκδηλώσεις το ενδιαφέρον σου, αλλά και για να πάρεις όλες τις πληροφορίες.
#δημιουργικηγραφηοδηγιες #δημιουργικήγραφήσεμινάρια #δημιουργικήγραφή #δημιουργικηγραφηδωρεαν #δημιουργικήγραφήσεμινάρια #μαθηματαδημιουργικηςγραφης #ΔημιουργικήΓραφή #πωςναγραψωβιβλιομαθηματαδημιουργικηςγραφης #δημιουργικήγραφήβιβλία #γραφωτοδικομουπαραμυθι #δομημυθιστορηματος #πωςναγραψωεναμυθιστορημα #μαθηματασυγγραφηςπαραμυθιων #μαθηματασυγγραφηςδωρεαν #μαθηματασυγγραφηςβιβλιου #μαθηματααποτοσπιτι #πωςναεκδοσωέναπαραμυθι #πλοκήμυθιστορήματος #μαθηματασυγγραφήςπαραμυθιου #σκελετόςμυθιστορήματοσ #Μυθιστόρημα #σεμιναριασυγγραφηςπαραμυθιου #πωςναγινωσυγγραφεας #πωςναγινωεπιτυχημενοςσυγγραφεάς #πωςναγινωεπιτυχημενοςσυγγραφεας #πωςναγινωπλουσιοςσυγγραφεας #εκδοσηβιβλιουνεουσυγγραφεα #Εκδοσηβιβλιου #εκδοσηβιβλιουνέουσυγγραφέα #εκδοσηβιβλιουνεουσυγγραφεα #πωςναβρωτιτλογιατοβιβλιομου #τεχνικεςσυγγραφης #τεχνικεςσυγγραφηςβιβλιου #τεχνικεςσυγγραφηςμυθιστορηματος #τεχνικέςσυγγραφήςμυθιστορήματος #οδηγιεςγιασυγγραφημυθιστορηματος #πωςναγραψετεεναπραγματικακαλομυθιστορημα #εφαρμογεςγιαναγραψειςβιβλιο